Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2007 07:46 - "СТО"
Автор: ellinor Категория: Забавление   
Прочетен: 6810 Коментари: 23 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Баба и дядо бяха женени повече от половин век и през целия си съвместен живот, от момента на тяхната първа среща, те играеха своята малка специална игра. Целта на играта им бе да изпишат думата “сто” на изненадващо място, което другият трябва да открие. Те се редуваха да оставят думана “сто” навсякъде в дома си и веднага щом единият от тях я откриеше, негов ред бе да я скрие на следващото място.
С пръсти те изписваха думата в кутиите със захар и брашно, в очакване единият от двамата да приготви поредното ядене. Нацапваха я и върху влажните от роса стъкла на прозореца с изглед към вътрешния двор, където баба винаги ни предлагаше топъл, домашно изпечен кейк. “Сто” се изписваше на огледалото в банята, замъглено от пара след горещ душ. Думата се появяваше отново и отново след всяка баня. В един момент баба ми дори разви цяла ролка тоалетна хартия, за да остави думата “сто” на последното парче хартия. Нямаха край местата, където “сто” се появяваше. Малки бележчици с набързо надраскано “сто” върху шкафа с чинии, седалките на колата или залепени на кормилото. Бележки се натъпкваха в обувките или се оставяха под възглавниците. “Сто” се изписваше в праха на лавиците и дори се отличаваше в пепелта на камината.
Тази мистериозна дума беше като мебелите - част от дома на бабя и дядо. Отне ми доста време преди да осъзная и напълно оценя играта им. Скептицизмът ме възпираше да повярвам в истинската любов, чистата и трайната. Но никога не съм се съмнявал в искрените отношения между баба и дядо. Това бе повече от техните малки игри на флирт, това бе начин на живот. Техните взаимоотношения се основаваха на преданост, страст и привързаност - чувства, които не всеки имаше късмета да изживее. Баба и дядо си държаха ръцете винаги, когато можеха. Те си открадваха по целувка винаги, когато можеха. Те си открадваха по целувка всеки път, когато се сблъскваха в тясната си кухничка. Те завършваха един друг започнатото изречение, заедно решаваха кръстословици, играеха на думи. Баба ми нашепваше колко е бил симпатичен дядо ми и колко красиво остаряваше. Тя твърдеше, че наистина е знаела как да го избере сред останалите мъже. Преди всяко хранене те събираха ръцете си в знак на признателност за това, че са благословени с чудесно семейство, благосклонна съдба и един с друг. Но в живота на баба и дядо имаше тъмен облак: баба страдаше от рак на гърдата. Болестта се появи първо преди 10 години. Както винаги, дядо беше с баба всяка една стъпка в борбата и с болестта. Той я утешаваше в жълтата им стая, боядисана в този цвят, за да може баба винаги да е обградена със слънце, дори когато беше твърде болна, за да излиза навън.
Сега ракът отново атакуваше тялото и. С помощта на бастун и стабиланта ръка на дядо те ходеха всяка сутрин на църква. Баба ставаше все по-слаба и по-слаба, докато накрая спря да излиза от къщи. За известно време дядо продължи да ходи сам на църква, молейки се на господ да помогне на баба ми. Тогава, в един ден, се случи онова, от което всички се страхувахме. Баба почина. “Сто”. Това бе изписано в жълто върху розови панделки в букета с цветя на погребението на моята баба. Когато хората се разотидоха от погребението, лелите ми, чичовците, братовчедите и останалите членове на семейството се приближиха и заедно заобиколиха баба за последен път. Дядо направи крачка напред към ковчега и и разтреперан, поемайки въздух, започна да пее. През сълзи и с тъга, песента му звучеше дълбоко и гърлено като приспивна песен. Треперещ в собствената си мъка, аз никога няма да забравя този момент. Въпреки, че не можах да проумея дълбочината и силата на тяхната любов, аз зная, че имах привилегията да бъда свидетел на тази любов, чиято красота е несравнима.

СТО: Силно те обичам" 

    image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaro - ``хубаво
17.05.2007 10:32
звучи красиво и тъжно...
цитирай
2. ellinor - По важното е
17.05.2007 11:40
искрената и пламенна любов, която е свързвала сърцата им в едно и която ги е провокирала да откриват постоянно детето в себе си :))). И тази любов остава в сърцето, макар и да боли след физическата раздяла... Спомена ще бъде жив и той е този, който ще донася топлинка в тъжните дни в душата на човек...
цитирай
3. slavei - Много красиво!
17.05.2007 11:48
Развълнува ме....
цитирай
4. ianiv - хареса ми...
17.05.2007 11:57
...много...
цитирай
5. ellinor - Любовта винаги
17.05.2007 12:15
е способна да развълнува Славейче! Истинската и споделената...
Поздрави!
цитирай
6. ellinor - Тази история
17.05.2007 12:25
наистина е красива, защото е жива! И от нея грее топлина :).
Приятен ден ти желая Яна!
цитирай
7. ianiv - ако не бях толкова устойчива...
17.05.2007 14:04
...щях да рухна при тази история. страхотно си я описала. имам цял арсенал с живи истории, ама всичките само тъжни, малко топли и нито една красива :(...
нищо!! по-ведро! :) дай Боже всекиму такава обич!
цитирай
8. monnio - сто:)
17.05.2007 14:06
хубава история:) дано и аз получа своето сто
цитирай
9. ellinor - Тази история
17.05.2007 14:28
не съм я описала аз лично, а само съм я пейстнала така да се каже... Но това е и целата на този блог да споделям разни нещица, които са ми попаднали от нета...
А ти не се отчайвай, а горе главата. Пожелавам ти да бъдеш в очакване на красивите и истински моменти, тези, които ще оставят своя отпечатък в теб и ще те топлят!
И нека повторя края на твоя коментар: "дай Боже всекиму такава обич!"
:)))
цитирай
10. ellinor - Aма и твоето
17.05.2007 14:32
желание си го бива monnio :))). Може ли и аз да си го заплюя? :)))
Желая ти хубав и усмихнат ден!
цитирай
11. tessy - ех,
17.05.2007 20:00
пожелавам си такава любов, но не мисля, че ще я срещна...
Поздрави, страхотен пост...
цитирай
12. ellinor - Благодаря tessy :)
17.05.2007 20:50
Хубаво е човек да има желания и още повече да вярва в любовта и да я очаква :).
Пожелавам ти приятна вечер!
цитирай
13. zvezdopad - Благодаря за историята..
18.05.2007 14:50
Много мила, красива..тъжна и най-вече истинска
цитирай
14. анонимен - Мама и тати
19.05.2007 18:40
мама един ден офейка с куфара на тати и след един час се върна с цял куфар билети за рокфеста от 6 до 11 май
цитирай
15. ellinor - Благодаря и аз
21.05.2007 23:06
за коментара Звездопад :). Хубаво е да виждаме истинските неща, да ги оценяваме и да ги копнеем!
цитирай
16. ellinor - Анонимен
21.05.2007 23:10
не знам с какво тази история е провокирала твоя коментар, защото връзката нещо се губи по трасето... Но ти най-добре знаеш това...
цитирай
17. doors - Потресен и разкъртен съм отвсякъде :)))
16.06.2007 17:39
Това разказче,като го прочетах първия път останах с отворена уста и ми подейства много силно...прочетох го втори път,за да видя дали пак ще ме докосне...беше още по-силно...а на третия път...нямам думи :) Няма значение кой го е писал,но има много заряд в него!Не помня вече колко пъти съм го чел.....
цитирай
18. ellinor - Благодаря doors!
17.06.2007 18:55
Коментара ти е много искрен. Радвам се, че това разказче ти е харесало и те е докоснало по своя си начин! И е хубав пример наистина и провокира...
цитирай
19. анонимен - hubava istoria, ama...
17.06.2007 20:46
neshto j lipsva. Moje bi dostovernost?
цитирай
20. ellinor - Не съм сигурна
24.06.2007 22:12
дали е достоверна анонимен, но наистина е хубава :).
А защо пък да няма и такива истории...?
цитирай
21. анонимен - Ей
31.07.2007 00:37
човек, натъжи мееееееее!
цитирай
22. ellinor - Aма наистина
16.08.2007 13:43
ли се натъжи...? Тя любовта би трябвало да провокира радост, но който много обича, той със сигурност много и страда... Но в любовта има много красота и сила!
цитирай
23. анонимен - Успя !
23.08.2007 13:38

Докосна първичната, сътворена от Бога, духовна същност. И само шлемът скрива позора за света - търкулна се по бузата сълза.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ellinor
Категория: Забавление
Прочетен: 248408
Постинги: 30
Коментари: 141
Гласове: 966
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930